سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایا و معایب هیوندا آوانته

می خواهم تجربه ، مزایا و معایب 7 سال تجربه و فاصله 140 هزار کیلومتری یک هیوندای آوانته را با شما در میان بگذارم. این مدل بین سالهای 2000 تا 2005 در ترکیب هیوندای قرار داشت.
اول ، ابزار و طراحی داخلی:
کرمان موتور با کمترین کارکرد اهرم دنده دستی و اتوماتیک ، که از نظر گزینه ها چند سالی که ارائه می دهد اهمیتی ندارد ، اصلی ترین آنها عدم وجود چرخ های اسپرت آلومینیومی ، کمبود صندلی و فرمان چرمی ، عدم نصب است. چرخ دنده معکوس و حتی نسخه آرساید را می توان روشی کاملاً معمولی و غیر اتوماتیک نامید و البته با ویژگی های خوب و بدون نصب کنترل کروز.
از آنجایی که صندلی ها از پارچه ساخته شده اند ، خشکسالی خاصی وجود دارد که می تواند برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد اما به هیچ وجه آزار دهنده نیست و ارگونومی خوبی دارد.
طراحی ابزار داخلی از نظر زیبایی بسیار جذاب نیست و پیری برای همه آشکار است ، اما پلاستیک مورد استفاده در آن پس از 7 سال بدون کوچکترین افت و سر و صدا عملکرد خوبی را نشان می دهد. و محیط خیلی خوب نیست و مشکلی پیش نمی آید.
ویژگی های راهنمایی و رانندگی:
با توجه به اینکه آوانته از یک چرخ آلیاژی 15 اینچی استفاده می کند ، هیچ مشکلی در مورد بی نظمی ها ، چاله ها و سرعتی وجود ندارد که هر از چند گاهی خداوند را به یک شخص سبز تبدیل می کند و همچنین بدون کوچکترین لرزش ، لرزش و سر و صدا با غرور. این تست به دست می آید و این تنها به لطف سیستم کمک نرم و سیستم تعلیق و البته رینگ استاندارد 15 اینچی است.
هزینه های استهلاک و نگهداری:
در مورد استهلاک قطعات ، باید به شما بگویم که شما در کنار یک ماشین کاملاً ارزان و ارزان قرار دارید ، در طول این سالها هیچ هزینه ای جز جایگزین کردن مواد مصرفی مانند تعویض پد و روغن ، کمربندهای زمان بندی و تسمه های جایگزین نبود. او می خواهد مرا اذیت کند. می خواهم یک نکته بسیار جالب را برای شما تعریف کنم: یک بار در را باز کردم تا مقدار آب موجود در رادیاتور را ببینم و با چک کردن آن ، فراموش کردم که درب رادیاتور را ببندم. بعد از گذشت حدود 25 روز ، دوباره به بررسی آمدم. درب رادیاتور را باز کردم ، اما هنوز مقدار کمی آب در آن وجود داشت ، اما موتور ماشین جوش نیامد و هیچ خبری از جدا کردن واشر سرسیلندر و موارد مشابه آن نبود.
درایو و گیربکس:
شاید جالب ترین قسمت این قسمت باشد ، زیرا با انتقال دستی 2000 سی سی همراه شما خواهد بود. با تنظیم دقیق گیربکس عالی و فوق العاده را ببینید. در مورد جنبش ، حرکت بسیار سریع ، چابک و آرام است. وقتی چرخ دنده درگیر شد ، آن را درگیر کرده و کلاچ را آزاد می کنید. hyundai avante مانند پیکان که از یک قوس شلیک می کند ، به سرعت شتاب می گیرد و شتاب های یک تا 60 کیلومتر در ساعت را به راحتی پر می کند.
شتاب نیز در دنده دوم ادامه می یابد ، بنابراین می توانید دنده را از صفر تا صدها دنده دوم بدون پرتاب دنده پر کنید. حداکثر سرعت شتاب تقریباً 105 کیلومتر در ساعت است که تمام شتابهای سریع Avante در اینجا متوقف نمی شوند. دنده ثانویه به اندازه شتاب اول خوب است ، ماشین مانور خوبی دارد ، بنابراین می توانید به هر دنده ای تغییر دهید.
برای اینکه گشتاور واضح تر و بهتر شود ، باید بگویم که اگر چهار فرد میانسال در خودرو حضور داشته باشند ، اگر سرعت شما 40 کیلومتر در ساعت و سرعت آن 4 باشد ، بدون کوچکترین مکث و فشردن دکمه شتاب دهنده ، بسیار آسان است . با سرعت کم به گشتاور خروجی مطلوب حدود 187 نیوتن متر می رسد. از صفر تا 100 کیلومتر در ساعت بسته به شرایط محیطی و آب و هوایی ، فشار هوا و نوع بنزین حدود 8 است. از 8 تا 9 ثانیه طول می کشد.

هیوندا آوانته

مصرف سوخت:
مصرف سوخت آوانته با موتور 2000 و گیربکس دستی ، بسته به نوع رانندگی ، جاده و شهر ، تقریباً 6 در بزرگراه و حدود 10 لیتر در شهر است.
نتیجه:
اگر به دنبال یک ماشین در محدوده قیمت از چهل تا پنجاه نفر هستید و صبر ندارید که به تعمیرگاه بروید و وقت خود را سپری کنید ، و شما مانند من اصلاً اهمیتی ندارید که اتومبیل اتوماتیک باشد و ترافیک زیادی داشته باشد ، ما آوانته را توصیه می کنیم. ساز و کار دستی است.
در طول این 7 سال من یک ماشین سمند را نیز با موتور ملی به مدت سه سال داشتم که برای محصولات داخلی بد نیست ، اما من آن را فروختم. متأسفانه به دلیل تحریم ها ، سرانجام آوانته در سال 1991 از خط تولید کرمان موتور جدا شد. ، من بدون هیچ گونه ناراحتی از آن استفاده می کنم ، و اکنون قصد تغییر آن را ندارم.
هیوندای آوانته زمانی جدی ترین رقیب مزدا 323 و زانتیا بود و هنوز هم طعم های خاصی را به خود جلب می کند. طراحی بیرونی آوانته خیلی زیبا نیست ، اما با نگاه به نمای عقب و جانبی ، به ظاهر آن امیدوار هستید. با توجه به مواردی از قبیل دستگیره ها و آینه های بدنه و همچنین اجزای باکیفیت با کیفیت نصب مناسب و ضربه گیرهای سیاه مناسب ، آوانته هنوز مکانی برای گسترش در بازار است. فضای داخلی آوانته بسیار قدیمی و لغو شده است. کنسول جلو از شکل جالبی برخوردار نیست و حامل ارواح خودروهای دهه 90 است. طراحی صفحه نمایش کیلومتر شمار نیز بسیار ساده است. کیفیت قطعات داخلی پایین تر از رقبا مانند مزدا 323 است ، اما فضای راحت ، صندلی های جادار و راحت در کابین یکی از اصلی ترین مزیت های آوانته است. هندلینگ و گرفتن این خودرو خوب است ، اما استفاده از لاستیک های کوچک ایرانی برای آوانته باعث شده است که این محصول خوب نباشد. مشخصات گیربکس و کلاچ در مدلهای دارای گیربکس دستی کاملاً صاف و راحت است. اما در مدل های اتوماتیک ، تأخیر در معکوس یا تغییر وجود دارد. آوانته لیستی از وسایل مناسب برای کلاس خود را به کار می برد و از این نظر او یک قدم بالاتر از زانتیا است.
قدرت اصلی آوانته نیروی فنی و محرک آن است. این موتور 4 لیتری 4 سیلندر می تواند 140 اسب بخار قدرت توسعه دهد ، که برای چنین خودرویی مناسب است و برای همه نیازها از قبیل کشش هنگام استفاده از سیستم تهویه هوا یا هنگام عبور از کوه با مسافر و محموله مناسب است. اگر کمی علاقه مند به رانندگی هستید ، می توانید از صفر تا 9100 ثانیه شتاب و حداکثر سرعت 200 مایل در ساعت راضی شوید. پاسخ گاز دریچه گاز به شتاب دهنده بسیار مناسب است و شتاب در سر و گردن بیشتر از زانتیا و 323 است. با این حال ، در مدل اتوماتیک ، کاهش سرعت گیربکس باعث کاهش لذت شتاب با آوانته می شود.