سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشخصات هیوندای ورنا در مقابل سیتروئن

زمانی که هنوز تنوع خودروهای خارجی در ایران افزایش نیافته است ، زانتیا رویای بسیاری از رانندگان لوکس در نظر گرفته شد و چندین بار به عنوان بهترین خودروی سال شناخته شد. طراحی بیرونی و داخلی زانتیا به دو دهه قبل باز می گردد و مورد پسند نیست. کیفیت مواد داخلی بالاتر از رقبایی همچون ورنا است و اگر به چند عامل توجه کنیم می توان گفت که از نظر کیفیت با همان رقبای 323 ایستاده است.
امکاناتی همچون دمنده برف اتوماتیک ، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و تنظیم فرمان که امروزه در اتومبیل ها رواج پیدا کرده است ، از نظر دوره تولید زانتیا جالب توجه هستند و هنوز هم توجه بسیاری را به خود جلب می کنند. کابین بزرگ و جادار زانتیا نیز کاملاً راحت و ساکت است و تنها فضای محدود در ردیف عقب می تواند برای افراد قد بلند مشکل ایجاد کند. به دلیل موقعیت کم صندلی راننده ، رانندگی نیز کم است و نمای عقب نیز نسبتاً محدود است.
مشخصات سیتروئن زانتیا
نقاط قوت زانتیا در کشش قدرت و سواری آن قرار دارد که آن را از همسالان و رقبا جدا می کند. زانتیا موتور 16 لیتری 16 سوپاپ دارد که می تواند 135 اسب بخار قدرت را توسعه دهد. شتاب و قدرت مانور زانتیا تحسین برانگیز است ، و سواری و هندلینگ عالی جایی برای شکایت ندارد. به دلیل ضعف نسبت دنده و تأخیر در دنده دنده ، در مراحل اولیه یک تا دو از قدرت موتور از بین می رفت. زانتیا یک وسیله نقلیه سه چرخ است که به لطف سیستم تعلیق هیدرولیکی می تواند تا 30 سانتی متر ارتفاع نیز حرکت کند. این ویژگی که در اتومبیل های فرانسوی رایج تر است ، هنگام عبور از زمین خشن منعکس می شود. یکی دیگر از ویژگی های مثبت زانتیا ترمزهای قدرتمند و قابل اعتماد آن است. سیستم ترمز روی چرخ های عقب از نوع دیسک است و در چرخ های جلویی آن خنک شده و از سیستم ABS استفاده می کند. آنها همچنین برای محافظت از مسافران ، دو کیسه هوا و کمربند ایمنی ارائه می دهند. اما زانتیا یکی از پایین ترین سطح در تست های خرابی را دارد و به طور پیوسته ضرباتی را به داخل کابین تحمل می کند و آسیب سقف بیشتر از برخورد های جلو و عقب است.
نکات مربوط به نگهداری سیتروئن زانتیا
قطعات یدکی زانتیا نسبت به اتومبیل های این بخش بازار گران تر است و در بعضی موارد حتی گران تر از 323. این فرانسوی بزرگ همچنین نرخ استهلاک بالایی دارد و در ازای سواری نرم و موتور قدرتمندی که به شما می دهد در بعضی موارد او را قرار می دهد. فشار زیادی به جیب شما! زانتیا در هر 100 کیلومتر حداکثر مصرف 12 لیتر سوخت دارد که بسیار مقرون به صرفه نیست.
هیوندای ورنا ، یکی از محصولات خودروسازی ریجن ، روزگاری رقیب جدی در زانتیا بود و هنوز هم عطرهایی را به خود جلب می کند که به دنبال یک خودرو با سطح صفر نیستند و خطر خرید یک خودروی مورد استفاده را به خطر می اندازند. قیمت بالا در زمان تحویل و ظاهر طراحی ، آنقدر محبوب نیست ، ورنا را خوشحال می کند ، با وجود قابلیت های چشمگیر فنی ، در ایران مورد استقبال خوبی قرار نگرفت. در عین حال ، تعداد گزینه های موجود در بازار از رقبا کمتر است. حتی اکنون ، ورنا یک ماشین ارزان قیمت نیست. زیباترین قسمت از طراحی ورنا باید از پشت قابل مشاهده باشد ، جایی که همه اجزای آن با هم هماهنگ هستند. اما در نمای جلویی ما یک طراحی قدیمی را می بینیم ، شکل چراغهای جلو کاملاً به ما یادآوری می کند که ما دو دهه پیش در کنار خودرو هستیم.

کابین Verna به همان اندازه زانتیا و مزدا 323 جادار و راحت است که نیازهای یک خانواده متوسط ??را برآورده می کند. صندلی های Hyundai Verna از جنس و اثاثه یا لوازم داخلی نیز هستند و شما به آنها علاقه مند خواهید بود. با این حال ، کنسول جلو از طراحی بسیار قدیمی و متناقضی برخوردار است و بیشتر شبیه به یک کنسول کامیون اسکانیا است! کیفیت مواد داخلی در سطح قیمت خودرو نیست و در بعضی موارد ناامیدکننده است. پلاستیک خشک مورد استفاده در قسمت های مختلف محفظه مسافر و طرح رنگ خاکستری برای مسافران بسیار دلپذیر نیست. با این حال ، مونتاژ قطعات با احتیاط انجام شد و پس از گذشت چندین سال از زندگی وی ، هنوز خبری از صداهای عجیب در کابین نیست.

هیوندا ورنا

مشخصات هیوندای ورنا
ورنا در دو مدل دستی و اتوماتیک با کلاچ دستی با کلاچ نرم و گیربکس با عملکرد مناسب ارائه شد. با این حال ، عملکرد گیربکس اتوماتیک با تاخیر معکوس همراه است ، و اعتقاد بر این است که با گیرنده بسیار سازگار نیست. مدل نسل سوم ورنا (ورنا) دارای موتور 2 لیتری 16 سوپاپ است. با توان 140 اسب بخار ، 210 اسب بخار و با حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت ، ورنا یکی از قدرتمندترین اتومبیل های استفاده شده با بودجه کمتر از 100 میلیون تومان است. برای جذب خود. البته سوار شدن به ورنا نسبتاً خشک است ، سیستم تعلیق ایرادات خود را دارد و به همان اندازه زانتیا و سایر رقبا مانند مگان صاف نیست. راحتی رانندگی با خودروی مزدا 323 قابل مقایسه است. با این وجود هندلینگ خوب و چسبندگی جایی را برای نارضایتی باقی نمی گذارد و کمبود ساییدگی و جذب شوک باعث شده است که وننا بر خلاف رقبایی مانند زانتیا که دارای جذب شوک بالایی است ، یک خودروی اقتصادی باشد. اما لوازم جانبی و قطعات ورنا در این بازه قیمتی مانند زانتیا و حتی ماکسیما نسبت به سایر خودروها گرانتر است.
اگر به فن آوری مدرن و کارکردهای مختلف ماشین خیلی علاقه ندارید ، زانتیا هنوز هم می تواند شما را به عنوان گزینه ای جذاب از نظر راحتی رانندگی و کشش خوب اغوا کند. اما علاوه بر این که از خصوصیات مثبت استفاده می کنید ، باید هزینه استهلاک بالا و امنیت پایین نیز پرداخت کنید. از طرف دیگر ورنا یک رقیب مدرن تر و ایمن تر برای زانتیا است. از نظر نیروی محرکه ، ورنا با زانتیا در مقیاس است. تفاوت این است که نسبت به رقیب فرانسوی خود سوخت و استهلاک کمتری مصرف می کند. اما بازار لوازم جانبی از زانتیا کوچکتر است و بازار ورنا به اندازه رقبایی همچون زانتیا و مزدا 323 گرم و رقابتی نیست.