سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هیوندای آوانته یک اتومبیل جمع و جور

هیوندای آوانته یک اتومبیل جمع و جور است که اولین نسل آن در سال 1991 معرفی شد و هم اکنون در نسل ششم تولید می شود. در حقیقت آوانته همان هیوندای الانترا است که در نسل سوم وارد بازار ایران شد. هیوندای آوانته توسط کرمان موتور در ایران مونتاژ شد و با وجود کیفیت بالا و عملکرد خوب ، نتوانست موفقیت خوبی کسب کند.
نسل سوم هیوندای آوانته در سال 2001 معرفی شد و در سال 2003 بازسازی شد. در سال 2005 کرمان موتور به عنوان نماینده هیوندای در ایران تصمیم به تولید آوانته در ایران گرفت و مونتاژ آن در سال 1984 آغاز شد و تا سال 2011 ادامه یافت. Avante محصولی باکیفیت است که به دلیل سیاست نادرست سازنده خودرو ، فروش خوبی نداشته و به نظر می رسد آنقدر که باید موفقیت آمیز نباشد.
انتقادات کارشناسانه از هیوندای آوانته
هیوندای آوانته یک اتومبیل جمع و جور کره ای است ، اولین نسل آن در سال 1991 با نام اصلی الانترا معرفی شد و هم اکنون در نسل ششم خود قرار دارد. هیوندای آوانته در نسل سوم وارد بازار ایران شد و توسط کرمان موتور تولید شد. البته آوانته یا هیوندای الانترا در نسل پنجم و ششم وارد بازار کشورمان شدند و در اینجا ما در مورد همان نسل سوم صحبت می کنیم.
هیوندای آوانته از سال 2005 در خط تولید کرمان موتور فعالیت می کند و تولید تا سال 2011 ادامه داشته است. البته آوانته هرگز در کشور ما به موفقیت مطلوب نرسید و دلیل این امر را باید در سیاست تولید کننده و استفاده از قیمت های اشتباه در نظر گرفت.
از نظر طراحی ، هیوندای آوانته حرفی برای گفتن ندارد و در زمان تولید ، رقبا را برای خودروهایی مانند سیتروئن زانتیا و رنو مگان رها کرد. Avante نیز در نسخه جهانی با هاچ بک در بازارهای جهانی عرضه شد که از نظر ظاهری باید فاجعه محسوب می شد ، اما خوشبختانه این مدل در ایران به پایان نرسید. طرح قدیمی و نه چندان جذاب آوانته در کابین ادامه دارد. در فضای داخلی هیوندای آوانته از پلاستیک بسیار استفاده می شود اما باید بگویم که این پلاستیک از کیفیت خوبی برخوردار است و با گذشت زمان بوجود نمی آید. نسخه اتوماتیک دارای نمایشگر است که علاوه بر نشان دادن دوربین دید عقب ، قابلیت پخش تلویزیون را نیز دارد.
اگر در هیوندای آوانته هستید ، نکاتی را دریافت خواهید کرد. یکی از آنها راحتی و فضای یک کابین و صندلی های نسبتاً بزرگ است که مناسب شماست. مشکل دیگر عدم نفوذ نویز خارجی و موتور در کابین است و خودرو نسبتاً آرام است.
هیوندای آوانته در بازار ایران در دو نسخه اتوماتیک و دستی تولید شده است. موتور مورد استفاده در هر دو مدل دارای ظرفیت 2.0 لیتر و 4 سیلندر است و می تواند 140 اسب بخار قدرت را توسعه دهد. و گشتاور 182 نیوتن متر این نیرو در نسخه دستی با گیربکس 5 سرعته دستی و در نسخه اتوماتیک با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به پیشرانه منتقل می شود.

هیوندای آوانته قدرت نسبتاً خوبی دارد و با کلیک روی شتاب دهنده شما را ناامید نخواهد کرد. از این نظر ، آوانته با سیتروئن زانتیا و رنو مگان رقابت شدید دارد. البته در مقایسه این خودروها باید به یک نکته توجه کنیم که این ارزش فعلی و قیمت قطعات یدکی و تعمیرات است. لازم به ذکر است که آوانته از این نظر از رقبای فرانسوی خود جلوتر است و از آنجا که این خودرو ارزان است ، برای صاحب مزاحم نمی شود. قطعات ، البته ، نادر هستند ، و پیدا کردن قطعات مناسب دشوار است.
رقبای اصلی سیتروئن زانتیا ، رنو مگان ، مزدا 3 و حتی نیسان ماکسیما هستند که از این میان رنو مگان بیشترین شباهت را با آوانته و هر دو در یک بازه قیمتی مشابه دارد.
اتوماتیک رنو مگانا 2000 به دلیل بهترین بازار فروش ، ارزش خرید دارد ، اما آوانته نیز خودرویی با کیفیت است و اگر مدلهایی با کارایی کم پیدا کردید ، از خرید آن دریغ نکنید.
شاید باور کردن کمی سخت باشد اما واقعیت این است که اگر بتوانیم هیوندای آوانته نسل پنجم سال 2012 را با طراحی جذاب خود برای قیمت پایه 15000 دلار آزمایش کنیم ، باید نسل سوم را تولید کنیم. بیایید یک خودرو را با قیمت 30 میلیون نفر بررسی و تحلیل کنیم. اولین نسل از این خودرو که در برخی از بازارها در اروپا و آمریکای شمالی با عنوان "الانترا" شناخته می شود ، در اکتبر 1990 معرفی و در 1991 منتشر شد.
هیوندا آوانته
 پس از ورشکستگی دوو موتورز کره جنوبی و انتقال به جنرال موتورز ، کرمان خودرو که نماینده دوو موتور در دهه 1970 در ایران بود ، پس از چندین سال خواب زمستانی و شوک از خواب بیدار شد. دوست نامعلوم شریک خارجی خود به یک شرکت دیگر کره ای رفت و تاریخ بسیار خوب این شرکت در این کشور به وی اجازه داد تا با هیوندا و دو مدل در مورد مدل های مدرن و ارزان قیمت هیوندای در ایران امضا کند. به مرحله ساخت و فروش بروید.
در حالی که انتخاب هیوندای آوانته و هیوندای ورنا برای نصب داخلی باید به عنوان یکی از معدود گزینه های مناسب از سوی مدیران ارشد کشور در نظر گرفته شود ، تولید کننده داخلی انتخاب قیمت های غیر رقابتی و سیاست اشتباه را نشان داد. پس از تحویل این دستگاه کامل و بدون خطا!
شاید برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید تعبیر واژه موفقیت را از دیدگاه رهبران داخلی و سپس از دیدگاه مصرف کننده در بازار خودرو پرسید. خلاصه اینکه ، در کشور ما که تولید کنندگان بزرگ و مشهور خودرو سهم قابل توجهی از بازار را برای تعیین اهداف خود در پشت صحنه دارند ، خودرویی را که متعلق به دو دهه قبل و بعد از فروش صدها نسخه از این خودرو بود ، مونتاژ کردند. و گرچه به نظر می رسد آنها از این امر بسیار خوشحال هستند ، اما ناگهان تولید منافع مشتری و بازار را در نظر می گیرد ، بنابراین می توانیم به دنبال معانی دیگری از "موفقیت" در فرهنگ لغت صنعت خودرو ایران باشیم. ،