سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایشه خودرو هیوندا ورنا با خودرو های شرکت پژو

مشتریان برای بهره وری ، زیبایی ، کیفیت و سپس قیمت کامل هر خودرو برای مالکیت تلاش می کنند. اما در بازار اختصاصی خودروهای داخلی در کشور ما ، این قیمت تمام شده است که در بیشتر موارد مهمترین عامل برای تصمیم گیرندگان است. اگرچه پژو پارس با ظاهر خسته کننده آن مانند گذشته تازه نیست ، اما مدل های اتوماتیک در بسته بندی قیمت از 30 تا 45 میلیون تومان (بسته به عملکرد و مدل) هستند. این بازه قیمتی باعث می شود پژو پارس از سدان اتوماتیک 206 (V9) گران تر باشد و به دنبال خریدار است ، در حالی که در عین حال ارزان تر از hyundai verna است. اما با توجه به اتاق ، به دلیل اینکه سدان های پارس ، 206 V9 و hyundai verna سدان هستند ، 207i در گوشه ای متفاوت از این معادله قرار دارد. به دلیل طراحی بهتر این خودروها ، علی رغم شباهت فنی با پارس اتوماتیک و 206 V9 ، مشتریان خاص خود را دارد. سدان اتوماتیک پژو 206 اتوماتیک در مدلهای 89 تا 91 در محدوده قیمت بین 39 تا 42 میلیون نفر مشاهده می شود که به دلیل طراحی بیرونی بهتر ، بهترین انتخاب است. اما بسیاری از خریداران به دلیل کمبود فضای داخلی گزینه های دیگر را انتخاب می کنند. از طرف دیگر ، هیوندای ورنا از 89 تا 90 مدل در محدوده قیمت بین 49 تا 51 میلیون نفر قرار دارد و این باعث می شود این خودرو گرانترین انتخاب در بازار باشد. برند هیوندای و کیفیت قابل قبول لوازم یدکی از مزایای خرید این خودرو است ، اما بیشتر خریداران به دلیل سر و صدای زیاد ترافیکی و فضای کم مسافرهای عقب آن را خریداری نمی کنند.
فضای داخلی و فضا
سدان 206 ، پژو پارس و هیوندای ورنا سالهاست که در خیابان های شهر رونمایی شده اند که هر سه در مورد طراحی بیرونی حرفی برای گفتن ندارند. اگرچه سدان 206 به دلیل طراحی پیشرفته تر هنوز مورد توجه مشتریان جدید است اما به دلیل کمبود فضای داخلی نمی توان آن را یک خودروی خانوادگی ایده آل قلمداد کرد. از این نظر ، علی رغم طول و عرض بیشتر در مقایسه با سدان 206 ، هیوندای ورنا همچنین باعث نارضایتی مسافران عقب می شود. اما پژو پارس ، بزرگترین خودروی این بخش بازار از نظر اندازه ، می تواند یک فضای داخلی مناسب برای خانواده چهار نفره را ارائه دهد. در همین زمان ، آنها در محفظه بار با حجم 470 لیتر مقام اول را به خود اختصاص می دهند و پس از این خودرو 206 سدان با 400 لیتر و هیوندای ورنا با 303 لیتر در ردیف های بعدی قرار دارند. در مورد طراحی داخلی ، پژو پارس سالهاست که با داشبورد پژو 405 روانه بازار می شود و اخیراً ایران خودرو نیز در این بخش از خودرو تجدید نظر کرده است تا در بازار رقابت بیشتری داشته باشد. با این حال ، از آنجا که پژو پارس دیگر با گیربکس اتوماتیک دیگر تولید نمی شود ، در زمان پرتاب هیچ پنل جدیدی وجود نداشت. در سدان 206 چیزی خاص تر از هاچ بک در داشبورد مشاهده نمی کنید. اما یک حجم معقول منطقی که کاملاً با طراحی بیرونی خودرو هماهنگ باشد ، سر و گردن این خودرو را بالاتر از پژو پارس قرار می دهد. علاوه بر این ، گزینه های بسیاری که می توان برای این خودرو سفارش داد ، این امکان را به شما می دهد تا ویژگی های مورد علاقه خود را بر روی 206 سدان تنظیم کنید ، از چراغهای جلو روی سپر گرفته تا سنسور باران و کنترل کروز.

هیوندا ورنا

در این بحث ، هیوندای ورنا نیز پژو پارس است. فضای داخلی داشبورد ورنا متعلق به 2 دهه اخیر است! اگرچه کیفیت قطعات مورد استفاده از 206 سدان و پارس بهتر است ، اما شما چنین طراحی جالبی ندارید. همه اینها ، در حالی که هزینه بیشتری برای خرید وننا پرداخت می کنید ، و خودرویی که شما در اختیار دارید ، نه تنها از نظر سایز 206 در اندازه بسیار متفاوت است ، بلکه حتی از نظر تحویل قطعات ، هزینه های نگهداری نیز بیشتر است.

مشخصات فنی
پژو پارس با موتور معروف TU5 از خانواده پژو به همراه گیربکس اتوماتیک 4 سرعته معرفی شد که از این نظر هیچ تفاوتی با سدان 206 (V9) ندارد. در 5800 دور در دقیقه ، موتور می تواند 108 اسب بخار را منتقل کند. به محور جلو ، و اگرچه گشتاور 142 نیوتن متر با سرعت 4000 دور در دقیقه حاصل می شود ، اما در حدود 13 ثانیه (در شرایط استاندارد) به 100 کیلومتر در ساعت می رسد. وزن پارسهای بدون سرنشین و سرشار از سوخت به 1190 کیلوگرم می رسد ، در حالی که 206 سدان وزن کمی بیش از 1100 کیلوگرم دارند. علی رغم شباهت های فنی ، این باعث می شود پارس از سدان 206 اقتصادی تر باشد. شاید بزرگترین ضعف پارس و سدان اتومبیل 206 تغییر ناگهانی دنده در گیربکس هنگام تعویض دنده ها باشد که بیشتر خریداران را ناراضی می کند. البته در حالی که در 206 V9 شاهد هماهنگی خوبی بین موتور و گیربکس هستید ، گیربکس در پارس به دلیل وزن زیاد اتاق هنگام انتخاب دنده مناسب ، گیج کننده است. از طرف دیگر ، یک هیوندای ورنا 1.6 لیتری 102 اسب بخاری را تحویل می دهد. محور جلو با گیربکس اتوماتیک 4 سرعته و گشتاور 143 نیوتن متر ، تقریباً دارای مشخصات مشابه پارس و 206 سدان است. اما در نتیجه وزن کمتری (1045 کیلوگرم) به راننده اجازه می دهد تا از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در 11.3 ثانیه شتاب بگیرد ، که این نسبت به دو رقیب دیگر خود بهتر است. از نظر ظرفیت مخزن ، پارس 70 لیتری از پتانسیل بیشتری برای سفرهای طولانی تر برخوردار است. زیرا 206 سدان 50 لیتری سدان و مخزن 45 لیتری ورنا برای مسافت های طولانی مناسب تر است. البته لازم به ذکر است که پارس بیش از 206 سدان (7.3 لیتر) و ورنا (7.8 لیتر) با مصرف کلی 9.1 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می کند. در مورد تجهیزات ایمنی ، پارس چیزی جز کمربند محرک خود ارائه نمی دهد. در سدان 206 ترمزهایی با ABS و کیسه هوا پیدا می کنید که هیچ تفاوتی با Verna ندارند.