سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سدان جذاب و زیبای کیا K5

سدان سایز متوسط ??Kia K5 2021 به عنوان جایگزینی برای اوپتیما برای بازارهای جهانی ، مجهز به موتورهای توربو و سیستم اختیاری تمام چرخ محرک ارائه خواهد شد.
سدان سایز متوسط ??کیا اپتیما که پیش از این در بازار جهانی با همین نام شناخته شده بود ، در مدل 2021 برای ایالات متحده با نام K5 عرضه می شود. کیا موتورز با نام اوپتیما به طور رسمی استراحت در بازار ایالات متحده را آغاز کرد تا به سمت یک مدل نامگذاری مشترک برای اتومبیل های خود برود. علاوه بر نام و آرم جدیدی که در بازارهای جهانی به کار رفته است ، K5 به صورت اختیاری از فناوری های جدید کیا مانند سیستم توربو و چهارچرخ استفاده می کند و همچنین از جعبه دنده 8 کلاچ دو سرعته نیز بهره می برد.
ویژگی های جدید به Kia K5 2021 کمک می کند تا از هیوندای سوناتا ایستادگی کند و نسبت به پسر عموی پیشرفته این شرکت پرخاشگرتر به نظر برسد. این واقعیت که تغییرات معرفی شده در سال 2021 تغییر نام را توجیه می کند موضوع بحث های بسیاری بوده است. اما نادیده گرفتن تحویل روزانه کیا K5 دشوار است.
طراحی بیرونی
از نظر سبک طراحی ، K5 ارتباط چندانی با کیا اوپتیما ندارد. شیشه جلو اتومبیل گسترده ای تیگر نیوز از چراغهای جلو عمیق تر و ورودی کم هوا بسیار عالی در سپر استفاده می کند و باعث می شود جلوی خودرو بسیار زیبا تر به نظر برسد. قسمت جلوی کاپوت شکل خاصی دارد که متناسب با شیشه شیشه ای قرار گرفته و مطابقت دارد. این تغییر در شرایطی اتفاق می افتد که بسیاری از سدان ها هنوز اندازه متوسط ??دارند و یک پنل غیرقابل توجه بین سپر جلویی و هود باز می شود. چراغ های جدید در حال اجرا در روز LED دارای "ضربان قلب" است که در آینده های نزدیک در سایر مدل های کیا مورد استفاده قرار خواهد گرفت و شیب چراغهای جلو ما را به یاد میتسوبیشی گالانت در سال 1999 می اندازد. از آنجا که Kia K5 زیبا و جذاب به نظر می رسد ، استفاده از طرح های جالب قدیمی اصلا بد نیست.
قسمت جلوی پیشران خودرو با یک هود شیب دار به سمت بالا حرکت می کند و یک خط شانه محکم از آجیل چرخ جلو شکل می گیرد و تا چراغ های جلو ادامه می یابد. خط خراب شده در کنار پیاده رو بسیار جذاب به نظر می رسد و در پشت بام Kia K5 یک تخته کروم غیرمعمول اوپتیما وجود دارد که نمای تندخوانی و سریع تری را ارائه می دهد. نمای کلی خودرو تا حد زیادی عاری از سطوح بدنه غیرمعمول است و قسمت جلویی خمیده به سدان میانی جلوه ای شبیه به کوسه می دهد که برای مصرف کنندگان آشنا با سبک های طراحی ناراحت کننده نیست.
قسمت عقب این خودرو به دلیل وجود خطوط LED تیره که در چراغهای عقب عرضی و دو خروجی هوا در گوشه سپر عقب متصل هستند ، چندان مناسب طراحی نشده است. با این حال ، سقف کروم با شیشه پنجره عقب پوشانده شده است. ویژگی هایی که به نظر جالب و جذاب می رسند. با این حال ، ما شگفت زده نیستیم که ظاهر طراحی فیس بوک ، آن را برای صندوق عقب بسیار بزرگ می کند. این ها فداکاری هایی هستند که باید برای حفظ سبک طراحی خودرو انجام شود.
چرخ های آلیاژی 16- ، 18- و 19 اینچی به عنوان یک گزینه در دسترس هستند ، احتمالاً یک آلیاژ 16 اینچی مدل پایه K5 LX و دو گزینه بزرگتر است که در LXS ، GT-Line ، EX و GT استفاده خواهد شد. ، رینگ های فولادی کاملاً برداشته شده است که این امر ممکن است بر تصمیم برخی از مدل های اصلی مشتری تأثیر بگذارد. خودروهایی مانند تویوتا کمری LE 2020 یا نیسان آلیما S چرخ های فولادی 16 اینچی را در مدل پایه ارائه می دهند.

کیا کی 5

سیستم رانندگی
در سال 2021 ، Kia K5 طیف کاملی از موتورهای توربوشارژ را در اختیار خواهد داشت و از یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری درون سیل با 180 اسب بخار و 264 نیوتن متر (سوناتا اختیاری) شروع می کند. موتور 1.6T که قدرت خود را به گیربکس اتوماتیک هشت سرعته منتقل می کند ، گزینه استاندارد برای همه انواع به جز GT است که ویژگی های قابل قبولی اما بسیار جالب را برای همه K5 ارائه نمی دهد.
افرادی که به دنبال انرژی بیشتری نسبت به سدانهای متوسط ??خود هستند ، باید منتظر راه اندازی GT باشند که مجهز به یک موتور توربوی 2.5 لیتری چهار سیلندر توربو است. با قدرت 290 اسب بخار و گشتاور 422 نیوتن متر ، گیرنده GT به دلیل استفاده از گیربکس هشت سرعته دو کلاچ هشت سرعته ، برای رانندگی در مدلهای ضعیف تر جالب تر است. طراحی شده توسط کیا ، این جعبه DCT باید از سدان های سایز متوسط ??در بازار برای رانندگی لذت بخش تر باشد. مهندسان کیا زمان را از صفر تا 96 مایل در ساعت فقط 8.5 ثانیه تخمین می زنند که تفاوت چندانی با کیا استینگ GT ندارد.
Kia K5 2021 همچنین اولین سدان پیشران کیا با پیشرانه تمام چرخ خواهد بود. در اواخر سال 2020 ، این سیستم در انواع LXS و GT-لاین معرفی شد که دارای خصوصیات الکترو هیدرولیکی و برف می باشند. کیا به استفاده از پیشرانه تمام چرخ در هواپیمای K5 اشاره نکرد. اما امیدواریم با توجه به فرصت های ورزشی این اتفاق بیفتد. وضعیت مدل هیبریدی Kia K5 نامشخص است و انتظار داریم با توجه به عرضه مدل هیبریدی سوناتا ، این فناوری را در K5 مشاهده کنیم.
در طراحی داخلی
فضای داخلی K5 جدید به دلیل استفاده از فرمان در انواع GT لاین و GT ظاهراً اسپرت است. استفاده از اهرم گیربکس معمولی و بزرگ با الهام از اهرم هواپیما و سیستم سرگرمی پانل جلو برای طراحی راننده محور ، کابین خلبان را هیجان انگیزتر و پرانرژی تر می کند. در داخل ، این شرکت همچنین ویژگی های غیر معمولی از قبیل چرم قرمز فوکس ، روکش فلزی جلا ، بخیه کنتراست و تریم چوب را بر روی داشبورد (بسته به نوع خودرو) ارائه می دهد. حداقل کیا در مقایسه با ساختار داشبورد چوبی و مصنوعی بودن آنها درست است.
از دیگر ویژگی های داخلی آن می توان به سیستم سرگرمی صفحه نمایش لمسی استاندارد 8 اینچی با صفحه نمایش 10.3 اینچی اختیاری اشاره کرد. اپل کار پلی و اندروید بیسمیلاه نیز به صورت استاندارد در دسترس هستند. با این وجود ، شما فقط می توانید کابل تلفن هوشمند را از طریق صفحه بزرگتر وصل کنید. کیت ایمنی وایس سافتی کیا درایو یک انتخاب استاندارد برای K5 است و دارای سیستم هشدار برخورد جلو ، تشخیص اتوماتیک پیاده ، ترمز اضطراری ، پشتیبانی از خط و هشدار راننده است. گزینه های اضافی کمک راهنمایی راننده شامل نظارت بر نقاط کور در عقب سیستم اخطار تصادف راننده و کنترل ترافیک ترافیکی مبتنی بر ناوبری و کمک راننده بین مرکز خطوط است.
ابعاد
براساس پلتفرم جدید N3 جدید که در سوناتا نیز استفاده شده است ، Kia K5 2021 از مدل قبلی خود طولانی تر ، گسترده تر و کوتاه تر است. ابعاد خارجی در مقایسه با مدل فعلی کیا اپتیما بصورت نمایی رشد کرده است. بنابراین ، طول حدود 60 میلی متر به 4905 میلی متر افزایش یافته است ، و عرض آن توسط 54 میلی متر به 1859 میلی متر افزایش یافته است ، ارتفاع حدود 15 میلی متر به 1445 میلی متر کاهش یافته است ، و فاصله محوری حدود 50 میلی متر افزایش یافته است. میلی متر به 2850 میلی متر رسید.
ابعاد Kia K5 جدید بسیار نزدیک به سوناتا 2020 است که از فضای داخلی نسبتاً زیادی برخوردار است و امیدواریم فضای بیشتری برای سرنشینان عقب وجود داشته باشد. پیش بینی می شود یک چرخ بند بزرگتر به K5 در انجام این کار کمک کند.
استفاده از سکوی جدید باعث بهبود کارایی و دوام این خودرو می شود. مرکز ثقل پایین و هندسه تعلیق اصلاح شده و همچنین افزایش استحکام کششی استیل مورد استفاده در ساخت و ساز باعث افزایش پایداری خودرو در جاده می شود. استفاده از روش های جدید ریخته گری می تواند باعث افزایش استحکام قطعات بدون افزایش چشمگیر وزن ، کاهش نویز در خودرو و افزایش راحتی رانندگی ، فرمان و ایمنی شود. علاوه بر این ، کلیه مدل های Kia K5 با شیشه جلوی آکوستیک چند لایه به صورت استاندارد در دسترس هستند.