سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشخصات خودرو هیوندا آوانته در ایران

Avante که بین سالهای 1984 و 1991 توسط کرمان موتور در ایران مونتاژ شده است ، در واقع نسل دوم هیوندای الانترا فیس لیفت است که امروزه در بازار واردات ایران بسیار محبوب است. Avante در ایران در دو مدل با گیربکس و اتوماتیک عرضه می شود. آوانته فاقد چهره ای جذاب و ویژگی های بسیاری است ، اما دارندگان این خودرو می گویند شتاب خوب و میرایی کم. کیفیت ساخت آوانته نسبت به بسیاری از چینی های موجود در بازار بهتر است و به دلیل تعداد زیاد نمایندگی های شرکت کرمان موتور ، از نظر خدمات پس از فروش همچنان در سطح قابل قبولی قرار دارد. آوانته دارای موتور 2.0 لیتری است که 143 اسب بخار قدرت تولید می کند و این نیز مانور خوبی را در مدل های اتوماتیک نشان می دهد. امروزه دستگاه فروش آوانته با عملکردهای مختلف از 90 تا 120 میلیون تومان در بازار یافت می شود. مدلهای دنده ای اگرچه پیدا کردن آنها سخت است ، اما معمولاً بین 70 تا 90 میلیون قیمت دارند.
هیوندای آوانته یک اتومبیل جمع و جور است که اولین نسل آن در سال 1991 معرفی شد و هم اکنون در نسل ششم خود قرار دارد. در حقیقت ، آوانته همان هیوندای الانترا است که در نسل سوم وارد بازار ایران شد. هیوندای آوانته توسط کرمان موتور در ایران مونتاژ شد و با وجود کیفیت بالا و عملکرد خوب ، نتوانست به موفقیت خوبی برسد.
نسل سوم هیوندای آوانته در سال 2001 معرفی شد و در سال 2003 به روز شد. در سال 2005 ، کرمان موتور به عنوان نماینده هیوندای در ایران تصمیم به تولید آوانته در ایران گرفت و مونتاژ از 1984 آغاز شد و تا سال 2011 ادامه یافت. آوانته محصولی با کیفیت است که به دلیل سیاست اشتباه تولیدکننده خودرو فروش خوبی نداشته و به نظر او چنین نیست. و ممکن است کار نکند.
هیوندای آوانته یک اتومبیل جمع و جور کره ای است ، اولین نسل آن در سال 1991 با نام اصلی اولترا معرفی شد و هم اکنون در نسل ششم خود قرار دارد. هیوندای آوانته در نسل سوم خود وارد بازار ایران شد و توسط کرمان موتور تولید می شود. البته آوانته یا هیوندای الانترا در نسل پنجم و ششم وارد بازار کشورمان شدند و در اینجا ما در مورد همان نسل سوم صحبت می کنیم.
هیوندای آوانته از سال 2005 در خط تولید کرمان موتور بوده و تولید تا سال 2011 ادامه داشته است. البته آوانته هیچگاه در کشور ما به موفقیت مطلوب نرسیده است و دلیل این امر را باید در سیاست تولید و استفاده از قیمت های اشتباه در نظر گرفت.
از نظر طراحی ، هیوندای آوانته حرفی برای گفتن ندارد و در زمان تولید ، رقبا را برای امثال سیتروئن زانتیا و رنو مگان رها کرد. آوانته نیز در نسخه هاچ بک در بازارهای جهانی عرضه شد که ظاهراً باید فاجعه تلقی شود ، اما خوشبختانه این مدل آن را به ایران نرساند. طراحی قدیمی و نه چندان جذاب آوانته به داخل کابین ادامه دارد. پلاستیک در سالن هیوندای آوانته بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، اما باید بگویم که این پلاستیک از کیفیت خوبی برخوردار است و به مرور زمان مشکلی ایجاد نمی شود. نسخه اتوماتیک دارای نمایشگری است که علاوه بر نمایش دوربین دید عقب ، قابلیت پخش تلویزیون را نیز دارد.
با نشستن در هیوندای آوانته ، چند نکته برجسته است. یکی راحتی و فضای نسبی غرفه ها و صندلی هایی که شما را احاطه کرده اند. مشکل دیگر عدم نفوذ نویز خارجی و موتور در کابین و سکوت نسبی در خودرو است.

هیوندا آوانته

هیوندای آوانته در بازار ایران در دو نسخه اتوماتیک و دستی تولید شده است. موتور مورد استفاده در هر دو مدل دارای ظرفیت 2.0 لیتر و 4 سیلندر است و می تواند 140 اسب بخار را توسعه دهد. و 182 نیوتن متر گشتاور. در نسخه دنده این نیرو از طریق گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلو اتوماتیک منتقل می شود ، در حالی که در نسخه اتوماتیک به گیربکس اتوماتیک 4 سرعته منتقل می شود.
هیوندای آوانته از قدرت نسبتاً خوبی برخوردار است و با فشار بر روی شتاب دهنده شما را ناامید نخواهد کرد. از این نظر ، آوانته با سیتروئن زانتیا و رنو مگان رقابت سختی دارد. البته هنگام مقایسه این خودروها باید به یک نکته توجه کنیم که هزینه فعلی و قیمت قطعات و تعمیرات است. آوانته از این نظر از رقیبان فرانسوی خود جلوتر است و از آنجایی که این خودرو ارزان است ، مشکلی برای مالک ایجاد نمی کند. البته قسمت هایی بین آن ها بسیار اندک است و پیدا کردن قسمت های مناسب دشوار است.
رقبای اصلی سیتروئن زانتیا ، رنو مگان ، مزدا 3 و حتی نیسان ماکسیما هستند که از این میان رنو مگان بیشترین شباهت را به آوانته دارد و هر دو در یک بازه قیمتی یکسان هستند.
رنو مگان 2000 اتوماتیک به لطف بازار بهتر خود از ارزش خرید بالاتری برخوردار است ، اما آوانته نیز یک خودروی با کیفیت است و در صورت یافتن مدلهای با کارایی پایین ، احساس راحتی کنید که آن را خریداری کنید.
زمانی که یکی از شرکای تجاری هیوندای بود ، شرکت سازندگان بم سدان لذت بخش آوانته را در ایران راه اندازی کرد. اما به دلایل مختلف ، این ماشین بازار ما را برای همیشه ترک کرده است. اما هیوندای هنوز نسل جدیدی از این وسیله نقلیه جذاب را ارائه می دهد. البته شایان ذکر است که هیوندای آوانته همان هیوندای الانترا است که در بازار کره جنوبی با نام آوانته ارائه می شود.
آوانته 2019 به تازگی توسط هیوندای رونمایی شده است ، بنابراین انتظار می رود نسخه های عملیاتی این خودرو نیز منتشر شود ، که نزدیک به نمایشگاه لس آنجلس در اواخر این ماه است. اما هیوندای منتظر ما نبود و هیوندای آوانته اسپرت 2019 را در کره جنوبی معرفی کرد. این ماشین فقط با نام نسخه ارائه شده در بازارهای دیگر متفاوت است.