سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خصوصیات ظاهری خودرو هیوندا ورنا

مدل: 1.5
کلاس: سدان کوچک
انتقال: 5 دنده مکانیکی
محور متحرک: دیفرانسیل جلو (FWD)
تعداد و ترتیب سیلندرها / دریچه ها: 4 خط / 16
ظرفیت موتور CC: 1500
توان (hp / rpm): 91/5800
گشتاور (Nm / rpm): 131/3000
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت): 190
شتاب 0 تا 100 کیلومتر (ها): 10.9
طول / عرض / ارتفاع (میلی متر): 1395/1680/4260
وزن خالص (کیلوگرم): 1010
مشخصات تایر: 175 / 70R 13
جریان ترکیبی (لیتر): 6.6
استاندارد آلودگی: یورو 3
ظرفیت مخزن سوخت (لیتر): 45
کیسه هوا:
سیستم ترمز و تثبیت: دیسک جلو و عقب
سیستم های امنیتی: قفل مرکزی
سیستم های فرمان و فرمان: هیدرولیک
کولر گازی: تنظیم دستی
سیستم صوتی و تصویری و چندرسانه ای: ضبط صوت رادیویی
سیستم صندلی: تنظیم دستی 4 طرفه
آینه و سیستم شیشه ای: شیشه بالابر برقی در جلو و عقب
hyundai verna حدود 10 سال است که قطع شده است ، اما بازار استفاده شده همچنان رونق دارد. در این مقاله ، نگاهی خواهیم انداخت به توربومگ ، یک hyundai verna از همه زوایا ، تا بدانید که چرا این ماشین کره ای هنوز قدیمی نیست.
هیوندای ورنا همان لهجه هیوندای بود که با نام دیگری در ایران ارائه می شد. این ماشین ممکن است برای جوانان بسیار جذاب نباشد ، اما افراد زیادی وجود دارند که با وجود قطع تولید ، هیوندای ورنا را از بین انواع وسایل نقلیه انتخاب می کنند. در گفتگو با برخی از دارندگان هیوندای ورنا ، متوجه شدیم که دلیل انتخاب آنها فقط قیمت مناسب این خودرو نیست. آنها دلایلی را ارائه دادند که چرا باید به دنبال این خودرو باشیم.
ظاهر هیوندای ورنا
خارجی:
در خارج از هیوندای ورنا ، ما برای یک ماشین کاملاً کلاسیک ایستاده ایم. خودرویی که نسل جوان به آن توجه کمتری می کند و بالعکس ، یکی از گزینه های افراد میانسال به ویژه برای یک خانواده بزرگ است. اگر به جلوی این خودرو نگاهی بیندازید ، لامپهای با اندازه متوسط ??و شیشه جلو کوچک را مشاهده خواهید کرد. سپر جلو از حجم خوبی برخوردار است و طراحی آن مطابق با سایر قسمت های ورنا است.
هود در نهایت به سادگی طراحی شده است و هیچ خط تزئینی یا فراز و نشیب خاصی ندارد. بر اساس ابعاد شیشه جلو اتومبیل ، ارتفاع و عرض ستونهای A مشخص می شود که راننده از بیرون به وضوح می بیند.
هیوندای ورنا با دیدن از سمت آن زیباتر است. پهن شدن درپوش جلو و بدنه نسبتاً بزرگ و بلند ، هماهنگی خوبی را تضمین می کند. درناژهای به کار رفته در درها ، دستگیره های قاب دار و قاب های سیاه اطراف پنجره ها برخی از مشخصات جانبی هیوندای ورنا هستند. این ماشین در رنگهای مختلفی به فروش می رسد و برخی از رنگ ها مانند بژ از سایرین جذابیت بیشتری دارند.

هیوندا ورنا
داخلی:
علاوه بر سادگی ، فضای داخلی هیوندای ورنا همان چیزی است که بیشتر ایرانیان می خواهند. این ماشین دارای یک کابین جادار است که برای خانواده ها بسیار مناسب است. مسافران هیوندای ورنا از بیرون نمای خوبی دارند که این یکی از ویژگی های مورد علاقه همه افراد است. داشبورد و لوازم جانبی با کیفیت خوب برخی دیگر از موارد مثبت در مورد کابین است. در حقیقت ، رنگ سبک استفاده شده برای قطعات پلاستیکی در کابین مانند درها و داشبورد نشان می دهد که پلاستیک مورد استفاده در آن قسمت از کیفیت بدی برخوردار نیست.

هنگام خرید خودرو ، به خود یادآوری کنید که خودروهایی با قطعات پلاستیکی سبک تر بهتر هستند؛ استفاده از رنگ های روشن نشان می دهد که این قسمت ها از مواد اولیه با کیفیت بهتر ساخته شده اند و از رنگ مصنوعی کمتری استفاده شده است. ناگفته نماند ، خودروهایی با رنگ پلاستیکی تیره و تجهیزات داخلی وجود دارد و در عین حال از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند.
همانطور که در عکس مشاهده می کنید ، برخی از قسمت ها با پارچه پوشیده شده است که یکی از ویژگی های مثبت آن است. به طور کلی از دیدگاه برخی افراد این ماشین بسیار زیباست و نمای بیرونی هرگز خسته کننده نخواهد بود. برای سایرین ، هیوندای ورنا خودرویی است که بسیار ساده و به دور از هرگونه سلیقه و هیجان ، طراحی شده است و از همان ابتدا ظاهری کسل کننده برای خریدار خود دارد. به یاد داشته باشید که هیوندای ورنا محصولی از دهه 1980 است و نمی توان آن را با محصولات فعلی هیوندای یا سایر وسایل نقلیه داخلی مقایسه کرد.
مشخصات هیوندای ورنا
هیوندای ورنا ی پیشنهادی در ایران مجهز به دو موتور 1.5 لیتری و 1.6 لیتری بود. این خودرو همچنین دارای دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک است: یک مدل دستی با موتور 1.5 لیتری و یک مدل اتوماتیک با موتور 1.6 لیتری. در گفتگو با صاحبان این خودرو ، فهمیدیم که آنها نیز نسبتاً از درایو خوشحال هستند. بهترین قسمت از مشخصات هیوندای ورنا مصرف بهینه سوخت است. این خودرو در روزگار خود با سیتروئن زانتیا مقایسه شده است و اگرچه زانتیا سریعتر بود اما اقتصاد سوخت هیوندای ورنا طرفداران بسیاری را به خود جلب کرد.
مصرف سوخت این خودرو چنان اقتصادی بود که زمانی به سیستم تاکسی پیشنهاد می شد که از آن به عنوان تاکسی در مسافت طولانی استفاده می شود. معمولاً خودروهای کره‌ای به دلیل مصرف سوخت شناخته شده هستند. مشخصات فنی هیوندای ورنا به شرح زیر است:
هیوندای ورنا با موتور 1.5 لیتری و گیربکس:
نوع موتور: 4 سیلندر 12 سوپاپ
حداکثر توان: 91 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: 131 نیوتن متر @ 3000 دور در دقیقه
شتاب 0 تا 100: 12.5 ثانیه
حداکثر سرعت: 175 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: 7 لیتر در صد کیلومتر
ظرفیت مخزن: 45 لیتر
استاندارد آلودگی: یورو 3
هیوندای ورنا با موتور 1.6 لیتری با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک:
حداکثر توان: 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: 143 نیوتن متر @ 3000 دور در دقیقه
0 تا 100 شتاب: 10.9 ثانیه