سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزدا 323 خودروی شناخته شده در ایران

مزدا 323 در ابتدا فقط با گیربکس دستی عرضه می شد ، اما پس از بهبود در گیربکس اتوماتیک ، به ویژگی های آن از جمله این جعبه دنده نوع 4 و 5 اضافه شده است.این گیربکس دستی دارای 6 دنده (5 دنده جلو) و گیربکس اتوماتیک است. دارای 5 دنده (4 جلو). شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت با گیربکس مطابق گزارش رسمی 11.5 ثانیه و 12.5 ثانیه با گیربکس اتوماتیک (زمان در اکثر تست ها کمتر از این ارقام را نشان می دهد). حداکثر سرعت این خودرو 182 کیلومتر در ساعت است. میانگین مصرف سوخت (در چرخه ترکیبی) برای مزدا 323 با گیربکس 7.5 لیتر و با گیربکس اتوماتیک - 8.8 لیتر در صد کیلومتر است. مخزن ظرفیت 55 لیتر و وزن خالص آن حدود 1070 کیلوگرم است. سیستم تعلیق بند جلو و عقب مک فرسون ، فرمان هیدرولیک و ترمزها در قسمت جلویی و سطل در عقب خنک می شوند. نمونه های اولیه ترمز ABS نداشتند و این سیستم پس از اصلاح به کلیه انواع اضافه می شود. مزدا 323 حداقل یک کیسه هوا از همه نوع دارد و در نسخه کامل فقط دو مورد وجود دارد.
قیمت خرید را مشاهده کنید
مزدا با وسیله نقلیه مشهور کم هزینه خود خریداران را به سمت خود جلب می کند. Mazda 323 که از این قاعده مستثنی نیست ، مشتریان خود را نیز پیدا کرد ، اما به دلیل قیمت بالاتر ، قطعات گران تر و مراکز پس از فروش کمتر ، در آن زمان نیز فروشی و همچنین اتومبیل های داخلی فروخته نمی شد. با این حال ، نمای خارجی متناسب این خودرو ، چه در داخل و خارج ، خریداران را به سمت خود جلب می کند ، اما جوان است و عملکرد خوبی دارد. در حال حاضر Mazda 323 بسته به نوع خودرو و کارکردهای آن در بازار خودروهای استفاده شده ، بین 20 تا 45 میلیون تومان برای مدلهای انتقال و بین 35 تا 50 میلیون برای مدلهای اتوماتیک هزینه دارد.
خودروهایی وجود دارند که بدون توجه به بازار وارد می شوند و درنهایت علاوه بر مشکلات برق و شتاب ، در قلب مردم باز می شوند و بسیار محبوب می شوند خودروهای ژاپنی اغلب مانند اینها هستند ، از ظاهری ساده و محکم برخوردار هستند. اقتصاد و از نظر عملکرد منطقی هستند و به نظر می رسد متوسط. قدرت اصلی آنها معمولاً در دوام بسیار زیاد آنها نهفته است و با گذشت زمان ارزش بالای خود را به عنوان همراهان صالح و قابل اعتماد ثابت می کنند. چندی پیش مزدا 323 با چنین ویژگی هایی وارد بازار شد. خودرویی که با قیمتی اندکی بالاتر از رقابت ارائه می شد اما به نظر می رسید در یک بازار بسیار بسته و متنوع موفق باشد ، به مشتریان بهمن خودرو سلیقه ای طولانی از دوام و محصولات با کیفیت مزدا ارائه می دهد. این اتفاق در اوایل سال 1986 رخ داد و امروز ما شاهد زنده شدن مدلهای استفاده شده هستیم که انتخاب خوبی در بین خودروهای با همان قیمت است. کیفیت طرفداران بسیاری دارد.

مزدا323

تاریخ و طراحی
تاریخچه آنچه ما با نام مزدا 323 در ایران می شناسیم به سال 1963 میلادی برمی گردد که اولین سریال مزدا فامیلا (FAMILIA) به بازار آمد. خانواده فامیلا به مدت 40 سال از سال 1963 تا 2003 و البته در بازارها تولید شده اند. خارجی ها با نام های مختلفی رفتند ، که شاید مشهورترین آنها فورد لیسر ، فورد مترو ، فورد اسکورت و مرکوری تراسک بود ، دومی که به طور خاص برای بازار آمریکای شمالی طراحی شده بود. با این حال ، مشارکت بین فورد و مزدا سابقه ای طولانی دارد و آخرین نسل های فامیلا برای برآورده شدن با استانداردهای جهانی فورد گروپ طراحی شده اند. کارخانه فامیلا در ژاپن در نزدیکی شهر معروف هیروشیما قرار داشت ، اما مدل های مونتاژ شده محصولات بین المللی بودند و در تایوان ، مالزی ، آفریقای جنوبی ، کلمبیا ، نیوزلند و البته ایران تولید می شدند. نسل های اولیه فامیلا اتومبیل های ارزان قیمت بسیار کارآمد و با موتورهای بسیار کوچک بودند و صرفاً با هدف تسخیر بازارهای جهانی برای خودروهای سوخت کارآمد و ارزان ایجاد می شدند ، اما فامیلا به تدریج در محصولی با هدف جوانان تکامل یافته است. در اواسط دهه 1980 با طراحی نسبتاً اسپرت و ارزان ، سهم قابل توجهی از بازار خودروهای کم هزینه را به دست آورد ، که البته این امر با مشارکت فورد امکان پذیر شد که قیمت محصول نهایی را چند صد هزار واحد در هر نسل کاهش داد. خانواده ها. خودروهای وارداتی در واقع هفتمین نسل از این خانواده بودند که در اواخر دهه 1970 به بازار داخلی با تنوع کم روبرو شدند. این سری که به کد 323 F معروف است ، دارای طراحی بسیار ساده و دارای چراغ های دم بلند است. به صورت افقی (به سبک اتومبیل های ژاپنی از دهه 90 میلادی) ، اما آخرین نسل فامیلا که در ایران با کد 323 شناخته می شود ، بین سال های 1998 تا 2003 در خط تولید قرار داشت و دارای طراحی کاملاً متفاوت با چراغهای جلو بزرگ بود. و از چراغهای عمودی استفاده می کند. در سالهای اخیر تولید ، یک جبهه جزئی از چهره مزدا 323 انجام شد که نتیجه آن را می توانید در عکس های ماشین تست ببینید. گوشه های چراغهای بزرگ بلند شده و سپر بلند شده است. قسمت جلوی آن نیز دستخوش تغییراتی شده است که نسبت به تعویض چراغهای جلو قابل توجه نیست. با این حال ، این طرح آخرین برگه دفتر خانواده بود که در سال 2003 با خانواده مزدا الکسا / مزدا 3 جایگزین شد و جای خود را به سدان های اسپرت و کارآمد مازدا داد که در کشور ما نیز بسیار محبوب بودند.
مشخصات فنی
مدل های اولیه مزدا 323 (323F) از طیف وسیعی از موتورها استفاده می کنند که می توانند به عنوان سری های فورد B و مزدا معرفی شوند. این موتورها در کشور ما نیز بسیار شناخته شده است: قدرت 1.3 لیتری B3 پراید ، B5 با 1.5 لیتری ریو و 1.6 لیتری B6 با قلب ضرب و شتم 1.6 لیتری مزدا . 323 1.6 ل.